Franse kunstenaar Swed Oner laat iedereen versteld staan met zijn bijzonder gedetailleerde, hyperrealistische portretten. Die baseert hij vaak op foto’s die hij zelf neemt van mensen die hij op straat tegenkomt, in de buurt van de muren die hij beschildert. In monochrome kleuren portretteert hij hen samen met elementen die aan religieuze iconen doen denken. Zo verheft hij gewone mensen tot personen die gevierd worden.
Ook hier in de Beverwaard zwierf hij eerst een dag door de wijk, op zoek naar zijn onderwerp. Hij leerde zo een levendige buurt vol culturen kennen, waarin veel kinderen speelden en tot zijn verbazing zelfs een riviertje stroomde. De haven van Rotterdam, de vele achtergronden van de bevolking en hun trots op de lokale voetbalclub, deden hem denken aan de Franse havenstad Marseille. Hij vond er naar eigen zeggen “een oprechtheid die niet bedriegt.”
Precies dat is wat hem aantrok in Werner, de man die hij na twee à drie uur wandelen op een balkon te midden van zijn familie zag staan. Aan het hek wapperde een vlag van Feyenoord en het wapen van de stad. De kunstenaar wist dat hij zijn muze gevonden had. Ietwat schuchter benaderde hij hem, waarna Werner al snel akkoord ging model te staan. Vrolijk stond Swed Oner vervolgens de rest van de week op zijn hoogwerker, om onder luidkeels Franstalig gezang de buurt te verrijken met dit bijzondere portret.