Arno Coenen en zijn partner Iris Roskam zijn een begrip in Rotterdam, niet alleen dankzij het wereldberoemde plafondkunstwerk ‘Horn of Plenty’ voor De Markthal, maar ook vanwege hun bar Eurotrash, waar zij regelmatig een podium bieden voor live muziek en hun eigen gebrouwen bier schenken. De publieke ruimte peppen Arno en
Iris graag op met door hen ontworpen pracht en visuele rijkdom. Ze streven daarbii naar een totaalaanpak waarin ze zoveel mogelijk elementen vormgeven, van gevel tot deurknop.
Kunstproducent en curator Mothership benaderde woningbouwvereniging Havensteder, met het idee dat in een veelkleurige wijk als Crooswijk een mozaïek van Coenen goed zou passen. Voor het tunneltje creèerde Coenen op twee wanden tegelmozaieken met symbolen en teksten geinspireerd op graphics van een flipperkast uit de tachtiger jaren. Coenen werkt voornamelijk met computers, maakt 3D-animaties, videoclips en treedt op als VJ, en zijn affiniteit voor digitale media uit zich indirect ook in dit fysieke werk, waarin de tastbare tegels eenzelfde rol vervullen als de pixels doen op het beeldscherm van vintage computergames.